Tuesday, December 10, 2019

Matthew 11 for Me

A couple of weeks back, I was working on Advent liturgy... and this sort of happened. I hadn't written a poem in months, and this one got written in five minutes. It was definitely meant for me, but I share it here for all my friends and colleagues during the breakneck Christmas season. May you find rest, friends.

Come to me, all you who are busy and self-important,
 And I will make you humble.
  Take my work upon you and do it with me—
   For I have all the time in the world to help you—
  Stop this meaningless spinning of plates.
 For my work brings joy
To those who lose their self-imposed burdens that they might gain eternity.

全て忙しい人、そこにプライドを感じている人は私のもとに来なさい。
 私はあなたがたをへりくだらせたい。
  私の仕事だけを引き受けて、私と共にそれを果たし、、、
   私があなたを手伝う時間は永遠に続くから、
  あなたの意味のない頑張りをやめなさい。
 私が与える仕事が喜びに至る人は
自分で背負い込んでしまった重荷を永遠を得るために手放す人です。



No comments: