Thursday, October 13, 2011

Yes, we are still alive...

... buried under a pile of homework and clothes which need to be folded and put away. Along with many other things that need doing, like our prayer letter which is long overdue. (Sorry.)

Here's a quick overview of the kinds of stuff we've been doing in the last month and a half since we arrived in Sapporo.

Moving...

 

Watching the sunset. We have a great vantage point from our 4th floor apartment.



Eating yakiniku (Japanese bbq) at the park with friends



Visiting our old church (on potluck Sunday... and my friend's mom got baptized!)


Eating ramen at our favorite shop


Grocery shopping (right from the source)


Making Brazilian food for my friend's birthday


Buying an oven... and making lasagna!


And last, but certainly not least, STUDYING JAPANESE. Here is a sample of my homework (a short "essay" about karaoke), since I don't have any pictures yet. I recommend Google Translate for a good laugh.

カラオケ

私は小学生の時、数学大会にさんかしました。 さんかする子供のために、ピザ・パーティーが行われました。 その時、初めて「カラオケ」をしました。 しかし、アメリカのカラオケはあまり楽しくなかったです。 知らない人の前でばかみたいにしなければなりませんでした。 私はとても恥ずかしかったです。 もうカラオケをしない方がいい、と思いました。

二十年間位後で、日本へ来てから、 友達が私達をカラオケに誘いました。 最初に行きたくなかったですが、少し日本のカラオケについて習いました。 日本とアメリカのカラオケは全然違います。 日本では、友達が一緒に小さい部屋で歌ったり、お菓子を食べたりします。 壁は厚いですから、知らない人にはあまり聞こえません。

私は大きい声でビートルズの歌やトトロの歌などを歌いました。 とても楽しかったですが、次の日に、のどがいたかったです。

No comments: